IWIW      Az egészség derűje portál Hozzáadás a kedvencekhez!     Az egészség derűje portál Beállítás Kezdőlapnak! (csak Internet Explorerhez)
Főmenü
Főoldal
ÉDEN
Az életről
Keleti filozófia
Megelőzés
Ételkészítés
Gyógynövények
Fogyás
Videótár
Gyógyulás történetek
Lélekbúvár
Motívációs írások
Kreatív sarok
Szakértőinktől kérdezték
Egészség szertár
Képeslap küldő
Program naptár
Oldaltérkép
Bioritmus
Hirdetések
Legolvasottabb cikkek
Legvitatottabb cikkek
1. Az angyalokról úgy általában 
(8 hozzászólás)
2. Kincs, ami nincs – Kevés a betegtapasztalat a neten 
(5 hozzászólás)
3. Testsúlykultúra 4. rész 
(5 hozzászólás)
4. Jiaogulan-os muffin 
(4 hozzászólás)
5. 2008, a Biblia Éve 2. rész 
(3 hozzászólás)
Szavazások
Ismered Biegelbauer Pál munkásságát?
 

Testsúlykultúra 4. rész PDF Nyomtatás E-mail
Felhasználói értékelés: / 3
GyengeJó 
Írta: Smaroglay Ferenc   
2008-05-07 08:50
ImageMi legyen a fejben és aztán a mérlegen…

Kezdjük az egyszerűbbel, a mérleggel, az mindenképp kell. Általában szokott is lenni minden háztartásban, valamelyik sarokban. Mostantól főszereplővé válik, és úgy kell rá tekinteni, mint egy fontos partnerre. Ha esetleg venni kell, akkor nem kell túlzásokba esni, elég egy egyszerű, nem drága darab. Az viszont fontos, hogy 10 dkg pontossággal mérjen, és jól látható legyen a skálája vagy a kijelzője még sötétben is. Ha van memóriája az jó, de nem feltétlen szükséges. Az elhelyezés viszont sokat számít. Ha mindig el kell tenni, majd elővenni, akkor az egy idő után nyűgössé válhat, és magától elhagyódik. ImageA mérleget néhányan szeretik kihagyni, mondván, hogy ők megérzik pontosan a súlyukat. Próbálják ki, és meglátják, hogy mennyire nem érzik meg. Mások a barátnőkben, hozzátartozók véleményében bíznak. Beszélgetni tényleg hálás a téma, de eredményt ne várjunk tőle. Ha jobban fogytunk, mint a barátnő, akkor esetleg megkérdezik, mi van veled csak nem vagy beteg?

A mérleg csak mér, de azt jól.

Ő a hardver, a többi a szoftver, amit mi írunk magunknak.

Először is gondolkozzunk el azon, hogy akarunk-e fogyni/hízni és miért. Mit várunk attól, ha beállítjuk a testsúlyunkat? Egészségesebbek leszünk, jobban tetszünk másnak, kevesebbet költünk élelmiszerre, beleférünk a ruhánkba? Ha ezeket nem gondoljuk végig, akkor lehet szándék és lehet folyamat is, de nem lesz kultúra. Hiányzik az a rendszer, amely képes megadni a visszajelzéseket. Azon kívül kellemetlen meglepetéseket is okozhat, mert például egy jelentős testsúlyváltozás járhat a teljes ruhatárunk lecserélésével. Ezt nem biztos, hogy bírja a büdzsé. Aztán sem biztos, hogy a vásárlási, étkezési szokások megváltozásához rögtön tapsol a család.

ImageDe azért a nehézségeket ne használjuk fel önmagunk eltántorítására, lépjünk csak tovább.

Ha látunk értelmes okot és általában szokott lenni, akkor jön a mennyi.

A számunkra ideális testsúly valójában egy saját kívánság. Vannak ökölszabályok, ilyen a testtömegindex, aztán a testmagasságból levonni 1 métert és a maradék kilóban, illetve ez csökkentve még 10%-al. Ez mind szép, de ha öt kilónál több a különbség a tényleges és a vágyott között, akkor az ijesztő, ami pedig ijesztő az hamarosan reménytelenné válik.

Szóval tűzzünk ki inkább egy-két kiló fogyást, aztán majd meglátjuk.

Tapasztalatom szerint egy kiló tartós leadásához kell legalább egy hónap. Ez napi három-négy, heti 25 deka. Nem sok, de lehet vele szenvedni. Mégpedig azonnal. Ha elodázzuk, akkor biztos a kudarc.

Tehát az első napon reggel üresen a mérlegre állunk és egy papírra felírjuk a dátumot, az időpontot és a súlyunkat. Aztán valamennyi torna, és utána reggeli. A tornázás fontos, de abban bízni, hogy majd mozgással leküzdjük a kilókat, hiú ábránd. Ahhoz annyit kellene mozogni, mint egy kiscsoportos óvodásnak.

Csak annyit együnk, amennyi az éhségérzet kioltásához elég. Ezt elég nehéz megérezni, főleg ha ellenérdekeltek is vagyunk. A legcélszerűbb előre kiadagolni és csak annyit tenni magunk elé, amennyit a reggelire szánunk. Erre jól bevált az előre csomagolt étel pld a dobozos joghurt, kisadag vaj, lekvár stb. A svédasztal hatásos, de garantáltan túlevéshez vezet. Úgy reggelizzünk, hogy már a következő étkezésre gondoljunk. Ha tudjuk, hogy bőséges ebéd lesz, akkor kevesebbet. Ha kisgyerek anyukája tudja, hogy gyerek által meghagyott ennivalót rendszeresen ő eszi meg, akkor azt is kalkulálja bele. Ha elérjük, hogy a szokásosnál kevesebbet ettünk az már fél győzelem.

ImageUtána jön az ebéd ugyanilyen elvek szerint. Ez már nehezebb, mert nemigen van előreporciózási lehetőség. Van azonban egy jó mérték, a saját tányérunk. Ha nem szedjük csordultig, nem repetázunk, akkor nagyjából rendben lesz, és megint győztesen kelhetünk föl az asztaltól. Külön figyelmet érdemel az napközbeni ivás. A csinált italok általában tartalmaznak kalóriákat, azaz olyan mintha ennénk. A legjobb a jó ivóvíz, vagy az ásványvíz.

A legnehezebb ügy a vacsora. Az majdnem biztos, hogy a hivatalos vacsora után még eszünk valamit, szóval ennyivel eleve csökkentsük a vacsora adagot. A vacsora utáni valami, tényleg valami legyen pld. alma és semmiképpen se mogyoró, chips, édesség. Ezeket ugyanis nem lehet abbahagyni és ezzel aztán romba is dől az egész nap. Rosszabb esetben a holnap is.

Lefekvés előtt ismét mérés, feljegyzés.

Ezzel el is múlt az első nap, és következő reggel jön a mérleg és a mért súly feljegyzése. Valószínűleg semmiféle csökkenést nem fog mutatni, de ha már nem gyarapodtunk, van esély.

Egy hét múlva várható érezhető hatás addig tessék ingyen kitartani.


Egészség Derűje Social Bookmark gombok



Hozzászólások
megihletett a cikksorozat
Írta : Kex dátum: 2008-05-15 12:55:20
Azt hiszem, hogy ideje lesz elkezdenem lemondani pár nasiről, hogy ne kelljen drasztikus fogyókúrázásba kezdenem, mertnem hiszem, hogy végig tudnám csinálni...
nehéz ügy a fogyókúra
Írta : Hankó dátum: 2008-05-15 13:03:33
Sajnos nekem is kellene, de nem tudom rávenni magam, remélem át tudok szellemülni, de ebben a rohanó világban nem egyszerű. 8)
Hízokúra
Írta : Vita Mónika dátum: 2008-05-26 07:47:04
Nagyon tetszik a cik,de én hizni szeretnék. 
Azoknak akik fogyni szeretnének,tudom ajánlani a bio shake-t.Több izben kapható és egy telyes étkezést potol.Ugy lehet fogyni ,hogy közben be visszük a szervezetbe a szükséges vitaminokat,és nem éhezünk.természetesen mellette be kell tartani a cikkben leírtakat,ezt akkor jó inni,ha valaki nagyon éhes,mert laktat 
:)
bárkinek
Írta : Vita Mónika dátum: 2008-05-26 07:52:18
Ha valakinek bövebb informáciora van szüksége a Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez. e-mail cimen eltud érni.Bárkinek szivesen segitek. 
Ha a hizással kapcsolatban van valakinek jó ötlete szivesen ki probálom :) :) :) ;) :) :) :)
Bíztatás!
Írta : Smaroglay Ferenc dátum: 2008-05-26 18:32:36
Kedves Hozzászólók! 
 
Tényleg nehéz. De nehéz az iskola is, a gyereknevelés is, És nem kell rögtön kilókat fogyni, csak kezdjétek el..
Csak a regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá.
Jelentkezz be/Regisztrálj.
 
< Előző   Következő >
Tan kapuja Buddhista Egyház
Képeslap küldés
Keresés
Hírlevél


HTML formátum?

Facebook
Csillagjegy Kalkulátor
Év:
Hónap:
Nap:
Csillagjegy:
Kínai jegy:
Indián jegy:
Indiai jegy:
Inka jegy:
Kelta jegy:
Jelképe:

Legfrisebb hozzászólások
Bejelentkező űrlap





Elfelejtette a jelszavát?
Még nem regisztrálta magát? Regisztráljon most!
Legfrissebb hírek